Czy warto transportować ponadgabaryty do końca 2020 - przewozowy

transport gabarytów

Kombajny ogromne przyczepy czy ciągniki rolnicze

Transportowanie dużych ładunków na terenie Europy jest tematem bardzo skomplikowanym. W odróżnieniu od zwykłych transportów, transport ponadgabarytowy wymaga obecności pilota zarówno prowadzącego konwój, jak i zamyk

Czy warto transportować ponadgabaryty do końca 2020 - przewozowy transport gabarytów
ającego konwój. Takie przejazdy odbywają się z reguły w nocy. Dla kogo przeznaczony jest taki transport? Po co w ogóle przewozić ciężkie ładunki? Idealnym przykładem jest import maszyn rolniczych z Niemiec. Kombajny, ogromne przyczepy czy ciągniki rolnicze kwalifikują się pod transport ciężki. Niektóre mniejsze modele ciągników można przewieźć zwykłym tirem, ale generalnie transport maszyn odbywa się na zasadach przewozu ponadgabarytowego. Drugim, sztandarowym przykładem transportów ciężkich, które spotyka się bardzo często na niemieckich autostradach są elementy budowy wiatraków elektrycznych. Te giganty transportowane są tylko i wyłącznie w nocy. Szerokość takiego ładunku często zajmuje ponad szerokość jednego pasa ruchu, co ogranicza możliwości wyprzedzania nawet dla samochodów osobowych.


To nigdy nie jest tak że

Transport ciężki ze względu na swoją specyfikę, wiąże się z koniecznością indywidualnego planowania trasy. To nigdy nie jest tak, że podobne wagowo ładunki zawsze da się przewieźć dokładnie tą sama drogą. Co więcej, transport ponadgabarytowy łączy w sobie często elementy transportu drogowego z kolejowym, rzecznym, czy morskim. Dlaczego tak się dzieje? Są bowiem takie drogi, które nie wytrzymają obciążenia ładunku. Transport więc nimi mógłby doprowadzić do zniszczeń infrastruktury, a nawet spowodować zagrożenie bezpieczeństwa na drodze. Jak więc widać, trasa, a zwłaszcza jej planowanie, są tutaj niezwykle istotne.
Jak więc taką trasę się układa? Przede wszystkim robią to specjaliści od logistyki. Ich zadaniem jest wyznaczyć trasę optymalną. Analizują więc stan i możliwości infrastruktury, a następnie wyznaczają poszczególne etapy tak, aby zminimalizować koszty transportu. to właśnie dzięki nim transport maszyn, czy innych ciężkich ładunków jest możliwy, a jednocześnie bezpieczny dla wszystkich.


Trudno się temu dziwić gdyż wysyłka

Tak zwany transport ciężki to jedno z najpoważniejszych zadań, przed jakimi staje współczesna spedycja. Jak pokazuje rynkowa praktyka coraz większa liczba klientów potrzebuje pomocy właśnie w tym zakresie. Trudno się temu dziwić, gdyż wysyłka małej paczki nigdy nie stanowi żadnego problemu. Inaczej sprawa ma się rzecz jasna właśnie gdy chodzi o transport ponadgabarytowy. Kiedy więc ktoś chce zrealizować na przykład transport maszyn ze swojej firmy to co powinien robić? Poczta Polska nie pomoże mu przecież w tym zadaniu. Najlepiej będzie skontaktować się z wyspecjalizowaną w tym firmą spedycyjną. Fachowcy, którzy realizują tego typu zadanie wiedzą nie tylko w jaki sposób zabezpieczyć prawidłowo maszynę, ale również jak ją bezpiecznie dowieźć na miejsce. Cena tego rodzaju usług będzie oczywiście zależeć od wielu czynników. Zawsze zatem należy przed potwierdzeniem zamówienia omówić wszelkie szczegóły. Dzięki takiej taktyce nawet transport ciężki nie okaże się tak trudny, jak nam się początkowo wydawało.


Drogi na których nie są dozwolone

W transporcie drogowym ładunek ponadgabarytowy lub ładunek z nadwagą to ładunek, który przekracza standardowe lub zwykłe prawne ograniczenia wielkości lub wagi, które ciężarówka może przewozić na określonej części drogi, autostrady lub innej infrastruktury transportowej, takiej jak fracht lotniczy lub fracht wodny. W Europie można go określić jako transport specjalny lub transport ciężki i transport ponadgabarytowy. Może wystąpić obciążenie graniczne na oś. Jednak obciążenie, które przekracza limity na oś, ale nie ogólne limity masy, jest uważane za nadwagę. Przykłady ładunków ponadgabarytowych i przeciążonych obejmują transport maszyn budowlanych takich jak dźwigi, ładowacze czołowe, koparki podsiębierne i tym podobne, gotowe domy, kontenery, elementy konstrukcyjne jak belki mostowe, generatory, pędniki wiatraków, stopnie rakietowe, sprzęt przemysłowy. W określonym kraju drogi są budowane w sposób, który umożliwia pojazdowi o wymiarach mieszczących się w standardowych granicach prawnych bezpieczne (choć niekoniecznie łatwe) prowadzenie i skręcanie. Drogi, na których nie są dozwolone duże pojazdy, mogą być oznaczone znakami drogowymi. Mogą one obejmować obciążenie osi, wysokość, szerokość lub ograniczenia długości całkowitej.